I dag er de fleste virksomheder – hvis ikke alle – repræsenteret online på deres egen hjemmeside. Der findes dog mange forskellige former for hjemmesider, og der er stor forskel på, hvor meget den enkelte virksomhed udnytter muligheden for at markedsføre sig selv online.
For den mere seriøse virksomhed, der ønsker at skabe flere henvendelse eller salg fra deres website, er det naturligvis vigtigt, at deres website er brugervenligt og nemt at tilpasse, så de altid kan kommunikere de rette budskaber og holde deres brugere opdaterede på nye kampagner. Og når man taler om lige præcis brugervenlighed og muligheden for at tilpasse sit indhold, er det svært at pege på et bedre system til hjemmesider end WordPress.
WordPress er flot og let optimérbart
Når man taler om en WordPress hjemmeside, er der tale om et af de mest brugte CMS’er til website. Et CMS er et Content Management System, altså et sted, hvorfra man administrerer sit indhold – det vil sige alt indhold på tværs af hjemmesiden.
WordPress er som CMS et af de allermest populære, fordi det tilbyder en række klare fordele. Det er let at lære at kende for nye brugere, hvilket giver en nem indlæringskurve. Systemet kan endda tildele folk forskellige roller, så nogle medarbejdere primært kan oprette blogindlæg, nyheder eller produkter, mens andre har frihed til at installere nye funktioner og f.eks. ændre i farver og på de vigtigste sider på websitet.
WordPress giver desuden nem mulighed for at optimere hjemmesiden, så man kan blive fundet på de relevante services, man tilbyder. Det kan f.eks. være, hvis man tilbyder ”herreklip i Valby”, ”Coaching i Hobro” eller ”Opsætning af køkkener i Odense”. Ved at kunne redigere nemt på siden og udfylde data til søgemaskineoptimering, kan man skabe sider, der dukker op, når en person leder efter netop sin service på Google.
WordPress er desuden et så populært system, at der findes et hav af udviklere, som kan hjælpe med at gøre hjemmesiden helt perfekt til de målsætninger, som en given virksomhed måtte have. Det giver total frihed til at skabe en digital leadmaskine.